Karolan Korpomodifo

Hyvää oloa käsistä varpaisiin

Ongelmakohtaasi keskittyvää hierontaa

Karolan Korpomodifo

Karolan Korpomodifon palveluihin kuuluvat ongelmakohtaasi keskittyvä hieronta ja liikuntaterapia. Hoidan ammattilaisena monipuoliset työtehtävät erilaisia hierontateknikoita käyttäen. Hoidon aikaan hyödynnän kokemustani ja tutkimusten tuloksia. Pyrin kehittämään palveluitani jatkuvasti. Hierontaa on tarjolla puolesta tunnista kahteen tuntiin, ongelmastasi ja toiveestasi riippuen. 30 minuuttiin hieronta-aika on tarkoitettu sinulle, jolla on vain pieni alue hoidettavaksi, esim. toinen käsi tai jalkapohjat. Kun toivot koko vartalon käsittelyä, kahden tunnin hieronta-aika on sinulle sopiva.

Liikuntaterapia antaa sinulle mahdollisuuksia edistää terveyttäsi ja toimintakykyäsi muutamien liikkeiden avulla. Esimerkkejä ovat tasapainon lisääminen estääkseen kaatumisia, tai selkälihasten vahvistaminen selkävaivojen minimoiminen. Saat kirjalliset ohjeet tai videomateriaalin käyttöön ja saat harjoitella sinulle sopivat liikkeet ainakin kerran minun kanssani.

Korpomodifon vastaanotto sijaitsee Kemin Monikulmassa. Tarvittaessa teen myös kotikäyntejä.

Varaa aika hierontaan joko ajanvarauslinkin kautta, laittamalla viestiä, tai soittamalla numeroon 040 739 3493

Hyviä syitä varata aika hierojalle

Käynti hierojalle ei ole luksusta arjessa, mutta hyödyt tutkitusti hieronnassa käynnistä.

Aineenvaihdunnan parantava vaikutus: Jokainen hierontaliike, joka tehdään kohti sydäntä, edistää nesteiden virtausta. Laskimoverenkierto ja lymfakierto lisääntyvät hieronnan mekaanisen pumppauksen avulla, koska paine suonistossa lisääntyy hierontaotteen edessä. Vastaavasti syntyy alipaine otteen takana. Luonnollisesti myös valtioverenkierto vilkastuu.

Hieronta avaa myös pieniä verisuonia. Kudoksista siirtyy nestettä verenkiertoon. Sillä on merkitys turvotuksen hoitoon. Lisääntyneen nestekierron seurauksena virtsan eritys lisääntyy ja veren viskositeetti hieman laskee.

Aineenvaihdunta vilkastuu myös käden ja hierottavan ihon välillä syntyvän kitkan seurauksena. Kitka nostaa lämpötilan ja kohonnut lämpötila taas parantaa aineenvaihduntaa. Lämpötilan nousu lisää myös kudosten venyvyyttä.

Venytys: Tärkeä on mainita, että hieroja venyttää lihaksia eri tavalla kuin omatoimisella venytyksellä. Voin kohdistaa venytyksen täsmälleen oikean paikkaan; esim. lähelle lihaksen kiinnityskohtaan. Lisäksi käytän tarvittaessa kompressiota; sekä pitkittäis- että poikittaissuunnassa, lihas-säikeisiin nähden. Se taas aiheuttaa lihassyiden erkaantumisen toisistaan. Itse tehty, aktiivinen venytys, kohdistuu enemmän tai vähemmän tasaisesti koko lihaksen.

Arpikudoksen hoito: Vammojen tai ylirasituksen seurauksena arpikudosta muodostuu kaikissa pehmytkudoksissa (lihas, jänne, nivelside). Arpikudoksen venyvyys on terveen kudoksen nähden alentunut ja lihasten tai nivelen liikkuvuutta huonone. Kitkahieronnalla tai lihaskalvohieronnalla pystyy kuitenkin helpottamaan tilannetta.

Palautus: Kun hieroja huoltaa lihakset pian treenin jälkeen, väsyneet lihakset saavat nopeasti hapekasta valtimoverta ja ravintoa, ja kuona-aineet poistuvat tehokkaammin lihaksista. Lisäksi hieronta poistaa lihasjännitystä. Hieronta edistää vammojen parannemisprosessin ja koko kroppa pääsee rentoutuman.

Kenelle Korpomodifon hieronta sopii?

Lue lisää hoitomenetelmistä tästä

Työikäiset

Istutko päivät toimistolla ja illat kotisohvalla? Jos vastaat – kyllä – sinulla saattaa olla niska jumissa, hartiat kipeät, kyynärpään seudulla mahdollisesti esiintyy tuntemuksia, myös alaselässä tuntuu. Vaikka istuminen on lisääntynyt töissä ja kotona, otamme edelleen päivittäin tuhansia askeleita. Siksi on hyvä kiinnittää huomiota myös jalkoihin. Olipa jalkasi tehtävä seisominen, käveleminen tai kuntoilu työpäivän jälkeen.

Työ paikallaan seisten tai istuen kuormittaa erityisesti tuki- ja liikuntaelimistöä, koska keho on luotu liikkumiseen. Työn aiheuttama liikkumisen rajoittuminen estää, esim. lihasten ravintosaannin, ja jos tilanne ei muuttuu, lihas kipeytyy. Ylikuormituksen seurauksena voi syntyä vammoja. Lihasten kuormittavuutta voidaan vähentää erilaisin ergonomisin ratkaisuin, mutta jos lihas on kireä hieronta auttaa parhaiten. Hieromalla saan lihaksen rennoksi ja rento lihas ei väännä luisia rakenteita väärän asentoon. Tilanne on tasapainossa.

Hieronta urheilijoille

Urheilijat

Jos tavoitteesi on urheilusuoritusten jatkuva parantaminen, se yleensä vaati harjoittelun intensiteetin nouseminen. Jossain vaiheissa kehosi palautuminen rasituksesta jää vajaaksi ja seurauksena voi esiintyä lihaskipua, nivelkipua tai tulehduksia. Urheilijan lihashuollon tarkoitus on nopeuttaa kehosi palautumista rasituksen jälkeen.

Veryttely ja venytykset ovat oikein tehtynä toimivia elementtejä lihashuollossa, mutta sinun lihaksiisi voi jäädä jännitystä. HKorpomodifon hieroja poistaa lihasjännitystä, sekä rentouttaa kehosi. Voin myös todeta paikallisia lihasjäykkyyksiä. On hyvä muistaa, että vain rento lihaksisto toimii optimaalisesti. Se taas ennaltaehkäisee urheiluvamman syntymistä ja on lihasten häiriöttömän kehittymisen edellytys.